13.5.13

Hej hallå, vi ses på hösten.

Jag älskar förlängda veckoslut. Samtidigt hatar jag måndagen efter. Det är jättesvårt. Att hitta tillbaka till vardagen. Fast det inte i sig är nåt fel på vardagen. Men tidtabellerna, tidtabellerna. De är jag inte gjord för.

Efter det långa veckoslutet fick jag en idé. Jag ringer till jobbet o säger: Hej hallå, jag tror jag blir kvar i sommarsemestern. Vi ses på hösten.

Det var så jäkla skönt att komma in i sommarstämningen. Allt det roliga togs fram. Det var som en bröllopsresa, allt kändes nytt och spännande. Det var mopeden, det var hängmattorna, det var jordgubbar, motorbåt, varmare ute, tassa i pyjamas till toaletten... Sommar, så jag väntar. Kunde mycket väl tänka mig att börja nu och återkomma i september. Men det är ännu lite kvar.

Här en bildkavalkad (mer eller mindre lyckade alster) av det som är mycket sommar för mig:



Traktor Alban funkar fortfarande. Han har funnits redan i många herrans år.



Spel och lekar på gården.


Virve, min bästa Virve.


Båten och motorn är lika gamla som jag, men spinner som en katt. Lycka är en moffa som tar småpojkar ut på premiärtur.


Taket kontrollerat.


Hängmattor i olika hörn.


Hängmattan är en hit, varje år, hela sommaren.


Jordgubbar, i väntan på de finska.


Veva upp båten på stranden. Lätt som en plätt med moffas nya system.


Och de stackars buskarna som blivit tillplattade av den tunga snön. Kanske de repar sig.

Inga kommentarer: