7.5.13

Cirkus Caliba, kackaliba

Mina barn vill gå på cirkus, då går vi på cirkus. Själv tycker jag ju att cirkus kan vara lite suspekt. Jag vet inte varför, är det kanske de där cirkuskläderna?

Idag var vi på Cirkus Caliba som jag direkt gav namnet Kackaliba. Jag tyckte ju det kanske var lite Kacka över det hela. På något vis tyckte jag det luktade kreatur i tältet. Det fick sin förklaring, hundarna som uppträdde såg inte ut som sådana hundar jag skulle vilja ha i min famn. De såg närmast ut som tre loppbon. Och så uppträdde även två getter. Huu, de såg också lätt loppbitna ut.

Men jag måste säga att Sergej som kunde stå på en hand och balansera i de mest mystiska ställningar upp o ner gjorde lite intryck. Och damen, vars namn jag inte uppfattade, som spände en lina runt sin nacke och sitt huvud o snurrade upp i luften gjorde lite intryck. Och så killen som stod på en massa rullande olika stora rör och balanserade och jonglerade var också skicklig.

Trots dessa duktiga typer tror jag att jag inte behöver gå på cirkus på länge.



Det enorma spunna sockret var kanske ändå det bästa på hela festen. Och att se sina dagis- och skolkompisar.



Hon gjorde en snygg skugga på tältväggen. Damen som hängde i en måne.



Hunden ville hellre göra annat än åka rutschkana. Jag förstår hunden mycket väl.

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Oj vad jag skratta i bilen idag, där var de och hängde upp skyltar på alla lyktstolpar nära oss. Det ända jag tänkte på var kackaliba :D, jag blev bara så full i skratt helt enkelt.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Glad om jag kunde få dig på gott humör. Det är nog så kackaliba det där. Jag slutade skratta sen när jag känder den där kackaliba-lukten, tror den härstammade från de loppbitna djuren. Huhhuh :).