4.5.13

Materialisten

När jag lever i en liten upp- o nerförsbacke med allt i livet, då finns det vissa saker jag alltid kan lita på. Nu tänker ni säkert: Vänner! Familjen! Men nej, detta blir en annorlunda bekännelse: Glädjen över ett nytt plagg. För ja, jag är en liten materialist.

Igår efter en häftig dag kom jag hem och på soffbordet låg en jacka åt mig. En ny fin jacka. Den gläder mig, nästan lite pinsamt att jag gläds så.

Jackan heter Scout jacket, trots att jag alltid varit lite skeptiskt inställd till scouting. Den ser ut såhär:


Och bilden stal jag av Makia

4 kommentarer:

Catta sa...

"Partiolaiset ovat epäilyttäviä" som någon klok nångång sagt. ;) Verkligen snygg jacka! Hälsn. En annan materialist

Mikaela "Micko" Lax sa...

Ja, tänk att man blir så glad av materia. Det luriga är att jackan ser sjukt mycky snyggare ut på modellen än på mig :). Men den e nog fin ändå.

Sonja sa...

Snygg jacka! Saknar dig, vi har gått om varann! Måste skärpa oss.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jag blev på nåt vis jättenöjd med jackan. Tack. Som sagt, ser hon, modellen nog snyggare ut än jag, men är ändå rätt nöjd.
Jaaaa...sjutton, jag ser aldrig någon. Är alltför mycket på jobbet o alltför sent o hämtar mina barn. Ibland slänger livet. Hoppas på lite lugnare tempo efter den här veckan. Annars går jag i bitar, o det sku vara onödigt, nu då det just blir så fint o varmt o vårigt. Sköt om dig. Roligt ändå att kunna följa med dig på bloggen.