15.5.13

Komplimanger som överraskar

Idag hjälpte jag ett lite äldre par från New York att hitta fram till Aalto huset i Munksnäs. Frågade dem i spåran vart de är på väg. De verkade osäkra på var de ska stiga av. Jag lovade hjälpa dem, var ju på väg åt nästan samma håll.

När vi var nära o jag skulle fortsätta min färd mot dagis för att plocka upp Ian sade jag att här går jag åt det andra hållet för jag ska plocka upp min son.
Kvinnan nästan hoppade till.
- Vad?!? Har du ett barn? Hur kan du ha ett barn, du ser ju ut som ett barn själv!
Jag berättade att jag inte är så ung längre.
Hon sade:
- Du måste ha bra gener.

Jag tackade för komplimangen, önskade dem en trevlig fortsättning på resan o gick. Med ett leende på läpparna. De där amerikanerna kan nog small talka o ge komplimanger alldeles naturligt. Det kanske inte betydde nåt för henne, men det är fortfarande kul med spontan kommunikation i sommarvärmen.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: