28.5.13

Ett flygfä på bastuväggen

Jag lovade att posta det här kräket här på bloggen. Varför är det ändå så att de här flygande mössen är obehagliga? Jag är ändå rätt positivt inställd till naturen o djuren som lever i den, utom då getingar o huggormar. Vill inte gå alltför nära en läderlapp. O jag litar inte helt o fullt på att deras radarsystem funkar. Vet ni vad jag menar?

Jag menar det, att jag är osäker att de fattar att verkligen väja för något som kommer i vägen. Jag tycker deras flygstil verkar ostabil. Vad om de inte märker att jag står i vägen o sen bara bestämmer de sig för att köra mot mig, o till exempel spendera hela dagen i sovande ställning på min rygg? O tänker ge sig av först när natten närmar sig? Fy en sån otäck tanke.


Den här lilla rackaren hade alltså irrat sig ut på flygfärd på dagen o hamnade mellan fönstret o myggnätet, tack o lov på utsidan. När den väl hittade ut placerade den sig på bastuväggen. Jag höll mig på tryggt avstånd.

Inga kommentarer: