28.8.12

Tankar som får en att vilja glömma

Visst är det tragiskt, att någon har en åsikt som man på inget vis kan förstå, hur diplomatisk man än är, och så måste man skriva ett litet inlägg om detta?

Idag stötte jag på det här inlägget:
http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/115300-markkina-arvon-sabotointi-tatuoinneilla

Henry Laasanen tycker att kvinnor med en eller flera tatueringar har ett lägre marknadsvärde än kvinnor utan tatuering. Han funderar över varför kvinnor med tatuering vill se ut som en prostituerad?

Det är så man vill gråta. Och det jag är intresserad av är det här marknadsvärdet. Vad är en människas marknadsvärde? Vad innebär det?

Jag blir så jättesur. Jag sku vilja säga en massa fula saker. Men jag bara säger att jag egentligen vill glömma att jag läste det här och jag ber om ursäkt om det är någon som slinker in på Henry Laasanens skriverier.

Vilket är månne Henry Laasanens marknadsvärde?

Förlåt!

Inga kommentarer: