11.6.12

Rom o jag

Här är jag nu, en ensam resenär i stora fina vackra Rom. Eller jag är ju inte helt ensam, om ni tror det. Jag deltar i en konferens, en internetkonferens. Det är en jobbgrej det här.

Jag var lite orolig hur det skulle gå för mig, osociala lilla jag som knappt känner mina landsmän här.
Men hör o häpna, det har gått bra. Jag har gått på stan o insupit lite Romkänsla. Ätit en sallad och druckit en liten öl, den var tyvärr lätt blajig. Men va gör nu det. Tanken var att jag skulle få i mig en glass, äkta italiensk. Men det blev inte så.

Och vänner små, här är hett så in i helsike. När vi gjort vår lilla Romturne var jag våt från topp till tå. Det var så varmt.

Ja, o vad mer ska jag berätta? Konferensen har också överraskat mig postivit so far. Katolikerna är ganska in to the internet kan man säga. Och så den där fina mikrofonen. Som att tala i något som håller på att bli antikt.

To be continued.


















- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: