27.6.12

Depression och väder

Idag stod det i tidningen att vi behöver solen för att må bra. Att en regnig sommar som den här nu varit till o med kan göra att folk blir nedstämda o deppiga.

Som jag väl redan ett antal gånger antytt så har jag varit lite sur på vädret. Jag är i mitt sommarparadis, stranden bara ropar på mig o mina barn. Så bara regnar det. Vattnet i havet blir kallare för varje dag. Det är bara orättvist.

Men idag tänkte jag att jag ska göra något åt saken. Så jag gick ut på terassen o ropsjöng: KaKKaVäDEr ge dig iväg. Så tog jag några arga danssteg. Jag blev tillsagd att man inte får säga så, men då sade jag åt mitt kloka barn att visst får man, är vädret skitigt så får man säga det.

Efter mitt LillaMy-aktiga utbrott tittade solen fram och sedan fortsatte det att regna i olika etapper. Imorgon tänker jag göra lika, ifall vädret fortsättningsvis är kakka.

Så det så.

Inga kommentarer: