27.6.12

Dagens iakttagelse: Ninja i parken

Idag tog jag mina små till Lejonparken i Ekenäs. Det är alltid en höjdare att gå dit. Det är faktiskt en lyckad park. I alla fall för lite äldre barn. Mycket att klättra i, snurr o sånt. Men det var egentligen inte en analys av parken jag skulle bjuda på. Nej det var en parkiakttagelse jag skulle bjuda på.

Jag märkte att jag är en så väluppfostrad människa att jag inte täcks stirra. Inte sådär som barn gör. Jag var glad att märka att mitt ena barn täcks stirra, för han är en riktig observatör.

Det var nämligen en ninja i parken. En äldre man som hoppade omkring i parken iklädd någon kampsprotsdräkt. Han var överallt, han hängde i klätterställningen o skrämde barn genom att titta ut på de märkligaste ställen. Han hoppade o slängde sig över staket och räcken. En flicka klättrade upp för rutschbanan o när hon var nästan uppe tittade samurajgubben fram o hon blev så skrämd så hon åkte ner för banan.

Han hade också spänt fast ett par remmar i en klätterställning o där tänjde han o åkte fram o tillbaka, neg o bugade samtidigt som han höll i remmarna på olika sätt.

Det var väldigt absurt det hela. Han var liksom i en lekpark o hade ett träningspass där då det var prime time för barnen. Det var massor med barn o han hoppade omkring där som det vigilantaste av dem. O han måste ha varit åtminstone 50 år gammal, kanske till o med mer. Han var helt gråhårig.

Jag måste säga att jag var lite förvånad och hade väldigt svårt att förhålla mig till det hela. Jag märkte också att alla vuxna som var där med sina barn var väldigt konstiga. Ingen visste vart man skulle titta. Barnen tog det förstås mycket bättre. De tog gubben som han kom. O de tittade nyfiket, sådär som vi alla vuxna också hade velat göra.

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Pia sa...

Hej Micko! som ett tips: du är citerad på insändarsidan i dagens Västra Nyland av sportaren själv. Vi har också sett honom och fick nu en bra förklaring.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jo jag hörde men har inte själv läst. :)