8.12.12

Tro, hopp och kärlek

Jag har fått en uppgift att illustrera nyår. En liten bild som kunde finnas på en annan blogg över nyår. Det är jättesvårt, tycker jag. Ett foto kunde vara enklare. Men den här gången ska det vara en bild, en teckning, en målning, nåt sånt. Funderade på serieteckning, men jag har absolut ingen idé. Dessutom finns det små restriktioner. Jag vet att jag inte kan vara så galen, eller så rolig som jag skulle vilja. Då får jag ta till nåt lite mer lamt.

MEN då jag funderat på denna illustration har jag kommit på små grejer. Och jag har fått lite hjälp med ideandet. Tro, hopp och kärlek hör väl rätt starkt ihop med nyår. Tror jag i alla fall. Usko, toivo ja rakkaus, liksom.

Min tro, hopp och kärlek-bild kan jag lika väl dela med mig här, för här är det ingen som säger åt mig vad jag inte får eller vad jag får göra. Och det, mina vänner, är rätt skönt faktiskt. Så här bjuder jag på Usko Mainio och Toivo Tapio.





Inga kommentarer: