28.12.12

Skrivförlamad

Har inte kunnat skriva sedan det där med magsjukan. Blev så rädd, vågade inte viska ett ord om hoppas vi hålls friska och kanske det var bara chokladen. Jag höll andan och hoppades att vi skulle få fira julafton i alla fall trots en liten magsjukepatient.

Ville inte heller gny och gnälla här desto mer. Det hjälper inte. Tänkte att hållas tyst och vara skrivförlamad var den rätta taktiken. Kanske vi bara blir skonade.

Summan blev:
Det blev mirakelsnabb magsjuka för Ian. Den 24.12 var han hungrig och törstig och redo att fira jul. Janne var lite varm o lätt illamående hela dagen. Och jag, jag kroknade när julafton var över. Men kände mig nästan ok faktiskt ganska snabbt. Vi väntade i spänning hur den fjärde typen sku klara sig. Den 26.12 såg han grå ut i ansiktet och kom in under täcket istället för att vara ute. Spännande tider.

Idag puttrar köttgrytan på spisen, hemmet är städat, tvättat och vädrat. Hoppfullt. Kanske vi får fira jullov den resterande tiden.

Jullov firar jag som bäst i dessa underbara nya rena och fina lakan. Nästa gång blir det ingen sjukhistoria. Jag lovar.




- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Catta sa...

Oj, så fina! E det Eero Aarnio? Och hoppas hoppas ni hålls friska nu! Vi måst ju försöka hinna ses ännu innan Bouncy bestämmer sig för att göra entré!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Ja det e Eeros lakan. Visst e de fina. De var en överraskning, en glad sådan.
Jaaaaa vi håller tummarna. Noa är underlig idag, snurrar pustar o stånkar. Jag e övertygad om att magsjukan e på väg o tar över honom. Eller så e det, tummar för det här, bara de 100 chokobitar han proppade i sig idag vid tv:n.