18.12.12

Grymt tjatigt det här med luckorna...

Jag är själv utled på det här med att rapportera om vad som gömmer sig i luckorna i barnens kalendrar. Men nästa år när jag planerar luckor kommer jag att vara lycklig.

Så here we go lucka 17 & 18:

Igår gömde sig en slemmig modelleraklump i båda pojkarnas luckor. Noa meddelade mig när jag kom hem på eftermiddagen att jag tyvärr inte kan fotografera hans klump. Han hade redan blandat ihop den med sin gamla. Modelleran är inte vilken modellera som helst, den kan man rulla till en boll och kasta. Den studsar. Vi har haft sådan lite semikladdig gegga hemma förr och jag kan berätta att den också fastnar snyggt i håret på en människa om man smäller dit den.

Idag gömde där sig en robot och en nyckelpiga. Båda går att skruva upp. Jag skruvade upp dem medan mamma och pappa var på besök. Är det SFP som traskar över bordet, tänkte vi högt?
Nej, det är inte SFP, säger jag.

Och här kommer bilden, annars tror ni ju inte allt det här är sant.




Inga kommentarer: