17.12.12

Juluppköp, fy sjutton. Julspänning, pirr!

Idag var jag med en miljon andra på stan o köpte julklappar. I början gick det bra när jag gick i några mindre affärer. Men sen, de där stora varuhusen och shoppingcentren. Där är ju alla.

O så fick jag så usel service på stockmanns skivavdelning att jag lämnade stället suckande. En så arrogant försäljare lät mig inte ställa en fråga utan sa att han inte svarar på något utan jag får vänta på min tur. MEN han servade nog alla världens permanentade kärringar helt tjänstvilligt, men mej vände han hela tiden ryggen åt. Fy fan vad man kan bli arg. Inte sku jag ha haft någon lust att köpa något av honom heller. Och inte tänker jag permanenta håret heller för att få bättre service, det kan ni slå er i backen på.

Nu har jag ändå nästan allt. Jag kan vara rätt nöjd med mig själv. I morgon gör jag det sista och sedan är det friden fröjden. Sedan är det bara att packa och att skriva korten till och att föra alla tusen paket som ska föras runt omkring till rätt ställen. Och så är det bara maten som ska köpas, men också den har mamma nästan lovat köpa. Så vad ska jag mer, kanske dammsuga, om jag orkar.

Väntar otåligt på granen. Snart kommer den nog. Hoppas någon säljer granar vid träkiosken.

Jag tror jag är lite nervös inför julen. Det är just så spännande som Ian idag sade. Han grät och sa: Varför ska alla paket bara vara på julen. Man måste bara vänta o vänta o vänta o det orkar jag inte med. Just precis så känns det för mig också. Jag orkar inte vänta, fast det egentligen är så att jag inte väntar på nå paket, jag väntar på att få ge mina paket. Det är så spännande.

Men än är det några dagar kvar...


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

Catta sa...

Ja usch, vi var också idag till de stora varuhusen och köpcentren i stan = ÅNGEST. Dessutom är folk så stressade och bara knuffar undan stackars gravida kvinnor som försöker rulta fram i långsam fart. Och fy för dålig service! Tror man bara i vissa människors ögon alltid kommer att vara en barnrumpa och inte lika värdig kund som permanentade Stocka-tanterna.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jo man blir helt knäckt. Det är nog inte nå ställe för gravida kvinnor att rulta fram på! Hoppas du inte behöver mer.

Jag tänker bara hur jobbigt det är att stå där o sälja åt oss idioter :). Men idag ska jag göra mitt sista desperata försök och sedan lämnar jag varuhusen åt de övriga.

Jo jag har nog funderat ofta att vad är det som gör att en del kunder är mer värda än andra. Att man bara kan ignorera vissa helt o hållet. O jag kan förstå att det finns jobbiga kunder o mindre jobbiga kunder. Men om man nu tänker sådär överlag så torde jag vara en helt okej kund.