16.12.12

Lucka 15&16 och en hög med vantar

Nåja, kalenderrapport är väl ungefär det jag lyckas med. Det har varit ett fartfyllt veckoslut o samtidigt också tid för att städa, röja och slöa.

Jag städade ett datorbord som var proppfullt med pappersskit. Och en tambur på vantar som blivit små. Och ovanpå ett skåp som står på ett sånt ställe att man bara lätt ställer av sina grejer på det.

Vantarna...städade jag dem? Nu ligger de på golvet i ett annat rum o väntar på att bli satta i lådan som heter: ge bort eller sälj. Inte riktigt städat alltså.



Och så var det kalenderrapporten:
Igår kom det en magisk mask som man kan dra efter sig eller snurra mellan fingrarna. Idag kom det tatueringsklistermärken. Ingendera var någon hit.




2 kommentarer:

Catta sa...

Argh, låter så bekant. Här pågår också (har pågått de senaste månaderna) storstädning, vilket betyder att ett skåp töms och plötsligt fylls ett annat rum med allt skit, typ "vi för sen dethär till kierrätys/källaren/roskisen när vi hinner"... Suck.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Lite värmer det ändå mitt hjärta att du säger att det låter bekant. Varför kan inte jag åtgärda såna här saker genast? Patetiskt. O efter några dagar ligger de där jäkla vantarna där, fortfarande...