16.11.12

Fiffel i kanten

Den här sjukveckan hemma har fyllts av mycket tv. Alltför mycket tv. Men till min stora glädje har vi också ritat och målat.

Jag ÄLSKAR att klottra på papper. Om jag skriver en butikslista fylls den snabbt av smått klotter i kanten. Det kallas fiffel hemma hos oss. När jag skriver o klottrar brukar Noa fråga: Vad fifflar du? Fiffel är grejt.

När pojkarna målar sitter jag ofta ner o tittar på. Ibland tar jag också en pensel. Ibland rullar vi ett jättepapper på golvet och ritar tillsammans. Det blir fina konstverk.

Jag är slarvig och har blivit på en 12-årings nivå när det gäller att rita och måla. Tänker att det kunde vara roligt att gå en kurs, jobba lite mer. Men samtidigt tror jag att jag inte har kapacitet. Mina idéer föds på två sekunder, målas på en halv minut. De är bara fiffel.

Fick ett tips om en fin app för ipaddan (Paper, heter den väl). Laddade ner den o köpte lite tillbehör. Det är färger, pensel och olika pennor och anteckningsblock. Saknar mina Drawsome spelkompisar. Nu får jag rita och måla för mig själv. Här ett litet smakprov.





2 kommentarer:

Catta sa...

Buu, jag som tappade helt inspisen med Draw Something, sori! Har försökt många ggr, men det är något som stoppar mig och jag klarar bara inte av det. Men kul med ritprogram på Paddan.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Nåmen no worries. Alla andra tappade oxå intresset. Inte orkar man i all evighet :). Nu kan jag istället tråka ut alla med teckningar på bloggen. Alla två läsare ;)