20.11.12

Detta mörker

Det enda jag tänker på är en överlevnadsstrategi. Måste överleva detta mörker. Det blir bara mer markant år för år att jag inte är gjord alls för det här. Trött är jag oberoende av årstiden. Men november till februari är ändå svårast.

Funderar på de där öronpluggarna som ska tillföra hjärnan ljus. Månne de funkar? Det sku vara roligt att veta. Det sku vara ett enkelt sätt att bota den påfallande orkeslösheten.

Mest tror jag ändå att gå lägga sig i tid sku ge lite effekt i kombination med en dagsljuslampa. Tänker att också en sådan lampa är en liten satsning. Samtidigt som jag sitter timme ut och in vid datorn på jobbet kunde en lampa lysa på mig. En annan kunde lysa på oss alla här hemma.

Dessa hittade jag på nätet. Gör nog slag i saken snart, innan jag bara snubblar in i ett ännu större dvaltillstånd.






Och förlåt alla ni som skrapar bilar och hatar snö. Jag LÄNGTAR efter den vita massan som lockar mig att gå ut på kvällarna. Jag längtar...

Inga kommentarer: