23.11.12

En tankeställare

Ja efter mitt gnäll om att jag inte hittade en parkeringsplats blev jag igen påmind om hur liten jag själv kan vara. Hur mycket sur och arg man kan vara på små saker som egentligen borde behandlas på två sekunder i hjärnan.

Jag fick mig en tankeställare och kom igen ihåg vad som är verkliga orsaker att bli arg. Verkliga orsaker att morra och fräsa. Blev påmind om att det finns barn i världen som är oskyldiga och fina och ändå blir illa behandlade antingen i sitt hem eller av sina så kallade kamrater i skolan. Det är något jag vill morra om på riktigt.

Mobbning, det är bara något jag inte står ut med. Orätt och orättvist och oerhört svårt.

Så bästa snälla läsare, jag ångrar lite min hungersaggression om bilparkeringen och grymtar till om mobbning istället.

Inga kommentarer: