18.11.12

Ät din pizza själv!

Igår åt jag pizza själv (själv som i ensam. När man vill undvika att skriva ensam liksom, ni vet). Jag hade oxå fixat ihop pizzan helt själv.

Själv hade jag kommit på idén att ha ananas, kyckling och ost i parti och minut på den. Kyckling och ananas råkar vara mitt ena barns favorit. Försökte samla pluspoäng när de kom hem från utfärden med momi och moffa.

Pluspoäng blev det inte. Det blev besvikelse och "du får äta din pizza själv". Oj så synd om mig. Och jag tänkte: vilken tur att jag klämde dit lite auraost också för att tillfredsställa lilla mig.

Så den fick jag äta själv! Men den var god.



Idag fick de ändå äta av den för en hel plåt lyckas inte ens jag stoppa i mig.

2 kommentarer:

Catta sa...

Mums, det låter som en pizza i min smak! Tänkte faktiskt på dej när vi med kören var till Manskuns Iguana och jag åt en Americano pizza (vilken tur att man får äta mögelost om den gått via ugnen!). Den smakade exakt lika som då back in the days, nam!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Ja alltså Iguanas Americano, det var tider det. Min egen version var nog inte riktigt lika god, men inte var den nu så illa att man sku ha behövt börja gråta ändå :).