3.10.12

Plus- och minusdag

Den här dagen fylldes av både plus och minus. Blev inspirerad av Sonja som skrivit om sina plus idag. Jag kan lista både plus och minus. Hade tänkt att jag också skulle satsa på bara plus, men det var ändå några saker som var lite tråkiga och de är värda ett omnämnande. Huvudsakligen är fiilisen positiv.

Nu överväger jag, är det plus eller minus man ska börja med? Jag börjar med plus. Om någon inte orkar läsa till slut så blir minnet av denna postning positiv.

Plus idag:
- Jag överlevde ett möte som jag trodde att skulle bli helt fel. Det blev inte helt fel.
- Min kära pappa hoppade in och räddade morgonen genom att föra båda barnen till dagis och skola när Janne var sjuk.
- Har skrattat åt många saker idag, vid lunchen visionerade vi vilt om ett blogginlägg som aldrig kommer att bli av. ibland är det roligt att bara bli helt crazy.
- Min kära svägerska var ledig idag och tog hem pojkarna från skola och dagis. Så jag behövde inte rusa från jobbet som jag normalt gör.
- Jag fick god koffeinfri caffe latte idag, dessutom i bästa sällskap.
- Fick en massa pussar när jag kom hem.
- Pojkarna fick åka porsche idag. De älskade det.
- Soppan som serverades på jobbrestaurangen var överraskande god.
- Jag fick en överraskning, några nya klädesplagg.

Minus idag:
- Janne är sjuk.
- Min pojke blev sparkad i skolan. Ingen orsak, vilket jag kan räkna ut när det gäller honom. Saken är outredd, jag är sur.
- Jag fick kommentaren "du e nu ett såntdär politikerbarn". Va fan betydde det? I mina öron klingade det inte alls positivt. (jag är mycket känslig när folk slänger ur sig såna kommentarer)
- Kunde inte idag gå på en promenad sådär extempore med en kompis, det lyckades inte tidtabellsmässigt. Tråkigt.

Inga kommentarer: