27.10.12

Ibland är det tungt

Den här veckan har varit tung. Bara tung. Det verkar vara tungt med livet efter höstlovet. Om man glömmer att gå lägga sig i tid, då man vaknar tidigt för att hinna till jobbet. Då det är mycket möten, då hela familjen är trött. Då är det tungt.

Det är tungt med små motgångar, det är tungt med små liv som är tröttare än lovligt. Det är tungt när man oroar sig för sina barn. Det mesta är tungt. Ja då man funderar, grubblar och egentligen inte vet om man är till någon nytta alls här i livet.

Ibland tänker jag att livet skulle vara lättare om jag verkligen visste vad jag är bra på. Om jag kände att det är något i livet jag kan. Om jag passionerat skulle vara intresserad av något.
Kanske livet inte alls skulle vara lättare.

När livet är tungt, och när skon skaver lite, då blir man så jävla glad av att hitta det här kortet gömt i en återlämnad handduk, med några tröstande ord. Kolla vilket budskap. Det här får jag tro på och hoppas på.





2 kommentarer:

Catta sa...

Bra budskap indeed! Jag går också ofta och funderar på hur man skulle få veta vad det är man är bra på? Många kraftkramar till dig, hoppas vi kan ta en pratsession över en kaffe eller dylikt snart! Kram!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jag hoppas också vi ses snart. Pratsessioner är uppiggande och nödvändiga. Annars blir man knäckt och negativ.
Undrar om det sku vara lättare om man verkligen var bra på nåt, eller sku det också då kännas sådär som det kan när man inte riktigt känner att man kan nånting...? Jag vet inte. Alltid tror jag ju att andra har det lättare än jag :).