9.8.13

Att sakta återvända

Det börjar vara dags att sakta återvända till vardagen och kanske även till bloggen. Hela sommaren gick i ett huj. Och det har varit en allt genom en underbar sommar. Nu ligger jag på min landesäng, stirrar upp i taket och lider en smula. Lider en smula av huvudvärk pga åskan som lurat i några dagar bakom hörnet. Det är som om den inte vill komma riktigt.

Det är flow festival dit pappan i huset drar imorgon. Jag har i uppgift att plocka ihop vårt sommarkrafs och köra hem två små som inte längtar till vardagen och mig själv som med skräckblandade känslor försöker vänja mig.

Jag har gjort upp en liten överlevnadsstrategi för hösten. Den innebär ett hälsosamt sportliv med planerat program på kvällarna med mina kära. Det är förstår ni det jag är mest rädd för i vardagen. Att all den här underbara kram-gnäll-tjat-skratt-gemensamtsim o annat kuligt ska ta slut. Att vi bara trampar på i vardagsblää.

Men än är det fredag, veckoslutet framför oss och sedan ska jag lova att försöka fokusera positivt på hösten. Tror man kommer längre så.

Kanske lite sommarminnen piggar upp mig sedan i höstens lilla mörker.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: