14.8.13

Dagens hösthändelser

Idag har jag inlett höstsäsongen på flera sätt. Jag åkte till jobbet. Det var ett hösttecken.

På väg hem från jobbet satt jag i en fuktig spårvagn. Plötsligt började det lukta hejdlöst mycket prutt. Jag förmodar att någon släppte väder. Det var höstsäsong. I alla fall en annan doft än sommarens lande-havsdoft.

Jag förverkligade också idag min ät hälsosamt och rör på dig höstkampanj. Det var faktiskt riktigt uppfriskande. Min frukost var en ny upptäckt, rågröt. Jättegott o jag var mätt i massor av timmar. Och så tog jag mig en hurtig, kort och väldigt långsam joggingtur.

Jag konstaterade att jag verkligen är i urusel kondis. Det var rätt tungt. Hade bestämt mig att springa i ca 30 minuter eller ca 5 km. Det blev ca 5 km. Och för att se saker ur ett positivt ljus: jag har något att göra o höst. Det blir springturer i parti och minut för att uppnå mina uppsatta mål. Vad är bättre än det?

Kanske hösten ändå blir en tid av underbar mat, rolig träning och nya dofter? Imorgon hoppas jag på en mer uppfriskande doft.




Så svettigt var det.

Inga kommentarer: