13.8.13

Vatten är dagens tema

Hösten är här. Så känns det. Det regnar, regnar och ruskar. Plötsligt är det hopplöst. Vatten är dagens ord liksom.

Ja det regnar så mycket att det började regna in i vår öppna spis... Nu har vi satt ett fat för droppvattnet o hoppas på att någon kan fixa det imorgon. Det e knappast någon som tänker kliva upp på vårt tak mitt i natten o kolla om hatten på vår skorsten flugit av i ovädret?

Vatten har vi också hoppat i sådär annars. Höll mitt löfte till barnen, idag var det simhallsdag. Båda barnen har lärt sig en massa om vatten i sommar. Idag testade vi vad de går för. Den ena simmade 7 meter utan några som helst svårigheter. Den andra simmade x antal gånger 25 meter. De dök så mycket att jag inte kunde tro mina ögon.

Vattnet är en trevlig sak. Beroende på var man har det förstås. På mattan eller i brasan funkar det mindre bra. I bassängen, i havet o i badkaret bättre. O simkunskapen tar jag med glädje emot. Simkunskapen som kommer helt gratis. Med glädje. Utan tvång. Och utan skrikande simlärare.





Inga kommentarer: