27.6.13

Övergiven skräppåse

Vår granne slänger ibland ut sin skräppåse sådär som jag tänker att man gör i europa, ut på gatan. Ut genom dörren liksom.
Vår granne har kanske bara missat att ut genom dörren betyder i vårt fall i trappuppgången.
Ibland luktar det skräp i trappan.

Imorse var var den där igen, oskyldig. Den nästan ropade tröstlöst efter mig:
Jag är övergiven.
Jag gav den ingen tröst utan blängde surt på den.

Det här är inget farligt eller allvarligt. Det e bara något som någon gör annorlunda än jag.




Nu är den ledsna skräppåsen förevigad o hoppas den hittat till de sina.

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Ojoj, de kan finnas såna små saker som (åtminstone jag) kan bli lite lätt störd på. Jag tror att just det där kan vara en av dem.
Jag gör ju det själv, men då stör det ingen annan än mig för den är utanför vår dörr o väntar att någon annan i familjen skall föra den enda ner till rosklådan, vilket vanligtvis händer rätt snabbt.
Här i knutarna störs jag mer av att de finns de som inte kan parkera mitt i sin egen ruta. Rutorna som är gjorda för spinkiga bilar från 70-talet. Nåja men det är ju något helt annat en små spinkiga påsar som luktar utanför dörren.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jep, jag lägger oxå ut påsen utanför terassen på landet. O det e som hos er, en helt annan sak. Men vem lägger på riktigt ut en skräppåse i en höghustrappa?!? Håhhååååjajjaa.
Jomen parkering i minirutor e tydligen inte lätt heller. Jag undrar bara över att folk på nåt vis glömmer det där med att de inte är ensamma o en liten gnutta hänsyn skadar inte. Det e så OMA NAPA som gäller. Plääh.