5.6.13

Va gör man på Irland då?

Ja, nu undrar ni alla: Va gör man på Irland då?
Jag svarar: Man jobbar. Det är en internet konferens här, och här är jag nu då. Bor lite utanför Dublin.

Men man gör ju förstås nåt annat som också är ganska trevligt, förutom att jobba. Man går ju på pub, förstås. Fast inte jag, o inte nu. För nu förbereder jag mig på att gå lägga mig. För avfärden blev mycket tidig, med det där fina flyget som möjliggjorde bloggning uppe i skyn.

Men det roliga: MAN ÄTER!

Det här goda stoppade jag i mig, första gången i mitt liv, äkta fish and chips. Jag kan ärligt säga, det var minsann en god o färsk fisk inuti det där panerade skalet. Kan med fördel testas igen.




Och ja, jag har aldrig varit på Irland förr. Men jag har alltid tänkt att här måste det vara grönt. Ja, nu vet jag hur det är. Det är mycket grönt här.










9 kommentarer:

wonderland sa...

Oj, dit (Dublin) skall jag också åka, men först i september. Ha en fin resa!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jag är helt överraskad. Inte ännu en droppe regn. Hoppas du får lika fint väder. Alla irländare jag träffat har varit såååå trevliga. Det är toppen!

Pia sa...

Irland är ljuvligt! Jobba där sommaren -95 och levde på chips med salt'n vinega' och biljard

wonderland sa...

I LOVE salt´n vinega

Catta sa...

Aaaaw, vill höra dendär ljuuuvliga dialekten nu genast! Och härligt med fint väder, vi råkade ut för ganska mycket duggregn, men det störde inte ett dugg. Vill så höra ALLT om resan! Puss!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Ljuvligt. O jag e tyvärr endast på jobb här några dagar. Måste komma en annan gång o njuta. Men salt o vinäger är aldrig fel. Aldrig.

Mikaela "Micko" Lax sa...

Jaaaa! Jag med!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Nåja. Jag hör ju ganska mycket finska svenska o bad english...så ganska lite ljuvlig irländska. Men imorgon äntligen da citty!

Catta sa...

Jag måste riktigt kolla mina foton från Åirrland, fick så fiilis! Minns att jag drack små Guinness-stop, för det smaka så gott där (annars är jag inget fan av Guinness). Hoppas du får höra lite Åirrish, talking like pirates, aaaaarrrr!