3.2.13

Fredrik, min vän Fredrik!

Alltså jag är ju så förtjust i den där Fredrik. Jag har sagt det förr och nu säger jag det igen. Fredrik Skavlan har intressanta gäster och jag blir varje gång överraskad av något.

För en vecka sedan var det Lena Endre som jag kom speciellt ihåg från Öhmans varuhus. Hon var underbar. Och så Jörn Donner som jag blev så uppiggad av. Han var så sig själv igen. På något vis är han en fascinerande människa. När han talade om sina fina ovänner...då blev jag så otroligt glad. För jag bara förstod honom.

Nu i lördags var det då Alexander Stubb som var lite rolig. Men betydligt större intryck på mig gjorde Anna Wahlgren. Jag tyckte nästan lite synd om alla i studion. Fredrik hade det inte helt bekvämt där. Och inte de övriga gästerna heller. O Anna, visst undrade jag varför hon ville delta o medverka? Men alltså, på allvar, hur gick det till att folk började tro på hennes uppfostringsråd? Måhända att hon har 9 barn och därmed kan ha någon form av erfarenhet. Men det där övriga kaoset omkring, inga egna goda föräldrarelationer, 7 äktenskap, förhållanden med i alla fall några alkoholister...

Jag vet ju att det där med barnuppfostran kan skita sig för vem som helst. Det kan gå snett o galet trots de bästa utgångspunkterna. Men nåja, jag skulle nog fundera i alla fall innan jag lyssnade till den kvinnans råd. Men det verkar ju kanske inte som om hennes bok om barnavård är helt aktuell just nu...

Det var bara det jag ville säga :).

Inga kommentarer: