28.2.13

Böneinspiration

Idag har jag haft böneinspiration. Det är ganska roligt att jag kan ha det.

Jag har lite tvingat fram böneinspirationen men den kom nog ganska lätt. Jag ska nämligen få bli fadder ännu en gång. Och det är jag så jätteglad o stolt för. Jag har dessutom fått vara med och tipsa om en jättetrevlig präst också för dopet. Jag har förmånen att på jobbet lära känna några primaexemplar. Och jag är ju rätt kräsen. Ändå har jag hittat några vinnare.

Jag har alltså pratat med dopprästen och hon hade ett litet önskemål. Att kanske någon av faddrarna eller de övriga gästerna kunde läsa något ur bibeln, skriva en dikt eller skriva en bön och själv läsa upp den. För att få lite variation i förrättningen, liksom. Och ja, jag brukar ofta anta såna här utmaningar. Har stått på ett antal bröllop och varit någon form av toast mistress, hållit tal för nära kära vänner som gift sig. Har läst bibelord på bröllop och dop.

Aldrig förr har jag fått formulera en egen bön. Nu får jag göra det. Idag fick jag inspiration och jag ser fram emot att fila lite till på den och sedan läsa upp den för en liten och hennes föräldrar som jag tycker väldigt mycket om.


2 kommentarer:

Catta sa...

Åh, söta du! Blev riktigt fuktig om ögonen redan då jag läste detta, hur ska det gå om en vecka? Men kom ihåg, bara om du har inspis, du ska absolut inte ta nån stress! Puss på dej, bästaste Micko, Isla får nog världens bästa fadder!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Det e absolut ingen stress. Ingen i hela världen. Bönen är nästan klar. Jag blir själv så fuktig i ögona på dop, bröllop, barns födelsedagar att jag numera funderar en o en halv gång innan jag bestämmer mig...men nu ska jag skärpa mig o låta andra gråta istället ;).