7.7.12

Väska och Korea...snart hem.

Idag lyckades vi packa ihop oss efter en otroligt sömnig dag på mässan. Alla verkade vara på väg därifrån redan i morse. Jag var i alla fall förvånad att vi när vi packat kom iväg därifrån så fort och så enkelt. Trots att mässan är otroligt stor och en massa folk rör sig där fick vi utan problem en taxi och var fort tillbaka vid hotellet.

Vi bestämde oss för att bara hämta våra saker till hotellet för att sen åka till Mitte och skaffa den där väskan som gick sönder på flyget hit. Vi hade bråttom och vi var svettiga för att det var så otroligt varmt. Taxins mätare visade 29,5. Luften stod stilla.

Vi hittade till Mitte och sedan var det bara att orientera sig fram till butiken The Flag där vi hört att det sku finnas stora väskor till salu. VI frågade ett par security män åt vilket håll vägen var, och de sade gå ditåt. Och naturligtvis var det helt fel håll. Så vi fick gå en liten omväg. Bråttom hade vi för att butiken antagligen stänger kl. 19 och klockan var just 18.45.

Att vägnumreringen inte är som i Finland kan man ju nästan räkna ut, men man kan ändå bli lite irriterad. Så vi vandrade lite av o an men fann sedan butiken. Och den var öppen och HURRAAAAAAA vi fick en ny väska.

Sen rusade vi vidare för att vi hade ett gäng att träffa vid en Koreansk restaurang. Bordet var reserverat kl. 19.30 och kl. 20 var vi vid hotellet med den nya väskan. Jag hatar att vara sen. Men det gjorde inget, vi var inte de enda sena, det fanns ett par italienare med i sällskapet, och då är det ju inte så noga med tiden. Vi är alltför punktliga vi finländare.

Maten var god, sällskapet underhållande. Nu är jag glad att jag är på hotellet, klockan är 1 på natten och jag har packat det mesta i den nya fina väskan. Imorgon får jag gå lite o titta i stan och sedan bär det av hemåt. Jag får äntligen komma hem till mitt älskade hem och på söndag blir det avfärd till mina älskade älskade barn. Som jag saknar just nu en massa.

Hälsningar från Berlin. En annan dag kanske följer en liten butiksrapport. Eller så är jag redan på sommarbete i Ekenäs, vem vet.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: