8.4.14

Allt kunde vara värre, eller vårt temporära hem

Vi flyttade största delen av vårt pick och pack till ett temporärt hem, inte långt ifrån oss. Vi packade, städade, packade, röjde, förde grejer från källare till vind, från vind till skräpflak, trottade grejer i säckar, tömde klädrummet... Nåja, you get the picture: Det var synd om oss.

Framför oss har vi ännu: töm köket och plasta in hela skiten. Dvs hela hemmet. Så lite synd om oss är det ännu.

När jag i lördags klickade på den lilla knappen bredvid min temporära säng, i mitt temporära hem, konstaterade jag bara att allt kunde vara betydligt värre. Ja, det fanns och finns inget att klaga på. Mina grejer har hittat fina platser i det nya hemmet och likaså alla andra familjemedlemmars. Vi har tak över huvudet, sängar att sova i, ett underbart välutrustat kök, ett vackert, väldoftande hem och alla har små krypin.

Och den där lilla knappen bredvid min säng, är knappen till min temporära hästens säng. Den fick mig att inse:
Sannerligen, allt kunde vara betydligt värre.

God natt!



Så varmt välkomna var vi vårt nya hem. Det kunde vara värre.


Så såg vi ut när vi åkte av o an mellan hem ett o hem två.


Och det börjar se lite ut som hemma hos oss :)

Inga kommentarer: