24.3.13

Långvik - relaxing

Har varit över veckoslutet på Långvik spa. Är ingen spa-människa. Gillar inte olika behandlingar, bryr mig ganska lite om bubbelpooler och specialbastu. Skrikiga bassänger fyllda med barn ger mig ingen större tillfredsställelse.

Långvik stod inte för en sådan spa-upplevelse. Det var rätt folktomt, simbassängen var högst fylld med 4 människor, mest var det bara jag. Och bastun var mild. Skön. Avkopplande.

Bestämde mig för att sysselsätta mig med det jag gillar stort: simma. Det blev mycket för mig. Första eftermiddagen orkade jag kanske en dryg halvtimme. På den tiden simmade jag en dryg kilometer. På lördag 45 minuter o i morse simmade jag 2,2 km på 57 minuter. Vet inte om jag någonsin simmat så mycket? Kunde gärna ha simmat ännu mer. Och ont i kroppen, ja det har jag. Men på ett gott sätt.

Igår promenerade vi raskt och njöt av solskenet. Och ätit, ja, det har vi gjort. Väldigt gott.

Kan verkligen rekommendera det här. Perfekt för också dem som gillar olika behandlingar, gyttjebehandling, fotvård och ansiktsvård. För mig var det motion, simning, som gällde.






Efter min morgonsimtur tyckte jag att jag var värd det här...

Inga kommentarer: