7.2.12

Städat

Idag när jag kom hem efter jobbet var det jättefint hemma hos oss. Det var städat. Inte en leksak låg framme på mattan och köket var rent. De som känner mig o min familj vet att det inte alltid är såhär. Och de som känner oss vet att när det är så städigt är jag inte den skyldiga. Min man är städig av sig och det är ett sant nöje att komma hem till det där.

Jag ville helst gå lägga mig i tid för jag stiger upp okristligt tidigt på morgnarna. Men jag kunde inte gå lägga mig på soffan för att sedan förflytta mig i min egen säng. Nej, jag ville ge honom detsamma. Speciellt då han uppskattar det ännu mer än jag. Och då han ska sitta i köket och äta frukost med de små imorgon bitti.

Jag städade undan o tömde diskmaskinen. Inte för att jag älskar att göra det, men för att jag älskar att göra honom glad.

3 kommentarer:

Catta sa...

Här avundas jag nog dej lite. Drömmer om att en dag komma till ett städigt hem utan att jag själv städat... Men man kan ju inte få allt här i livet. Kombinationen två icke-städiga personer betyder helt enkelt snude hem, ei voi mitään. (sori att jag antastar dej här på din blogg med mina kommentarer, blir ju själv bara så glad av kommentarer!)

Mikaela "Micko" Lax sa...

Det e ju så kiva med kommentarer!

Jag förstår att det sku vara kiva att komma till ett städigt hem, det är ju det. Men min värld är ju så otroligt råddig. Jag tänker ändå alltid att människor som har det råddigt hemma, de har så mycket annat roligt för sig. De satsar liksom på att leva :). (Det här tänker jag säkert bara för att förlåta mig själv för min råddighet...)

Mikaela "Micko" Lax sa...

Men det jag skulle säga åt dig Catten är att jag avundas dig i stället för du är alltid så fin. Snygg o trendig! Sådär på rätt sätt, vet du. Det är nåt folk ser på riktigt.
Ett städigt hem är det ändå få som ser...