2.7.13

Rädd för rynkkräm

Idag tänkte jag på att jag är lite rädd för rynkkräm. Började tänka i de här banorna då jag såg ett krämtest på bordet. Ett sånt som är fastklistrat i en damtidning.

Stirrade på krämen i det fyrkantiga provpaketet. Tänkte: vågar jag använda det där? Tänk om jag blir superslät i hyn, sådär spänd o slät som t.ex. Drottning Silvia?!? O om jag missar nån del? Eller om det blir jätteskillnad mellan ansiktet o bröstet, liksom? Huj så skrämmande.

Bestämde mig ändå, trots rädslan, att kleta dit krämen. Lever otroligt spännande tider, imorgon ser vi om jag blev slät som en babyrumpa i skinnet, blev det en åldersskillnad på ansiktshuden o resten av huden eller...förblev det lika skruttigt som förr?

Ni förstod säkert att jag använder rätt lite rynkkräm, då det blir en så stor grej av en liten klick smörja. O så uppskattar jag på riktigt ärliga rynkor. Så det så.

4 kommentarer:

Pia sa...

Oj! Har aldrig tänkt på det på det viset. Men det är säkert därför jag inte använder dylikt klet heller. Rapportera sen om det är safe!

Pia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pia sa...

Oops, kom dubbelt..

Mikaela "Micko" Lax sa...

Det är safe. Blev ingen Silvia. Är lika skruttig som förr. Pfiuh.