19.12.12

Vi borde ge julklapp åt Timo och Anne

Imorgon är det skolans julfest. Jag är jättenervös. Noa har en stor uppgift. Han ska vara konferencier. Det är så spännande. Så otroligt spännande. Och han kommer att vara så duktig. Han berättade ledigt för mig allt han kommer att säga. Alla repliker kan han utantill. Jag avundas den där förmågan att lära sig, allt går som smort.

Varför är jag då jättenervös?
Jo för att det blir så fint och jag kommer att vara stoltast över honom. Pust. Och tänk om jag igen måste gråta, det sku jag helt enkelt inte orka!

Och så är det Timo och Anne! Noa låg i sin säng o funderade på dem. På julen.
Timo är skolans vaktmästare som fixar precis allt. Och Anne är skolans städerska. Han funderar att man borde få dem att skratta lite. De verkar lite ledsna och ensamma.
De borde nog få en julklapp tycker han! Ja, det borde de verkligen, tycker också jag.

Men jag har ju ingen present åt dem här hemma. Hur kunde jag vara så dum?

Inga kommentarer: