13.10.13

En hyllning till Sirkus Finlandia

Igår var vi på cirkus. Vi har tidigare varit på cirkus. Men det har varit Caliba och Florentino. Nu tänkte jag se om det är så att Finlandia är kvalitet.

Jag har inte egentligen någonsin varit särdeles förtjust i cirkus. Min uppfattning har inte så mycket att göra med verkligheten. Vi var tror jag aldrig på cirkus när jag var liten. Men det där med att man alltid måste vara rädd för att bli utvald i publiken tycker jag är hemskt. Det är kanske en annan story det. Men på teater o på cirkus vill inte jag uppträda.

Nåja, till saken. Sirkus Finlandia var av helt annan kaliber än den cirkus jag tidigare bekantat mig med. Oerhört skickliga konststycken. O jag behövde inte uppträda. Det bästa med hela grejen var a) vi träffade vänner av en slump där och b) barnens inlevelseförmåga och miner är definitivt det bästa.

Vi avslutade kvällen med att pojkarna kastade sig upp på kamelryggen o lunkade runt i ett par små varv. Huuuu vad de luktar. Inte pojkarna, kamelerna.

Jag rekommenderar Finlandia.


























Inga kommentarer: