9.9.13

Veckoslut av bara farten

Det verkar vara så fartfyllt till vardags och till helg att bloggen lider.

Veckorna susar fram och jag bara väntar på att det ska bli semester igen så jag ska hinna med allt. Så jag ska hinna njuta av barn, familj, lata stunder... Men än är det inte dags.

Jag har ändå registrerat att vi haft vackert sommarväder i september. Traskade till butiken kl. 22.00 i bara korta byxor o sommartossor. Varmt. Det var varmt. Underbart.

Igår var det ex tempore utfärd till Borgbacken. Ett barn åker i vad som helst utan att tänka så mycket. Jag är glad att han ännu är för kort för allt. Det andra är som jag, sku vilja våga åka i allt men vågar inte. Det anser jag vara rätt sunt. Och jag uppmuntrar honom till att åka bara det han vill.
Helsingfors och Borgbacken är vackra i mörkret. Vackra upplysta.




Idag tog jag barnen till Barnens stad. Sederholmska huset. Museum för barn. Kändes som ett museum i Stockholm eller någon annan barnvänlig stad. Har lovat skriva ett kort reportage om museet o ta bilder med barnen med. Det skulle göras nu, annars glömmer jag.




Museet fick pluspoäng av oss alla. Det bästa var en mormor som satt o stickade i ett 70-tals rum. Hon berättade om hur det var då och visade barnen allt som var annorlunda. Ian undrade om hon verkligen bor där. Rekommenderar varmt.






Medan vi trivdes där blev hemmet städat från golv till tak. Härlig arbetsfördelning denna gång.

Tacka vet jag veckosluten. Nu ska vi orka igen med en vecka.


Inga kommentarer: