14.4.14

Plast, tejp och ovälkommen gäst

Äntligen, säger jag, är det packat och tejpat. Som vi har jobbat. Funderade på vad som är värre: att flytta helt och hållet eller att flytta ut temporärt och skydda sitt hem?

Värre är det senare. Det är enklare att flytta ut allt o sedan städa och så bara förflytta sig o alla saker till ett nytt hem. Men som jag skrev i mitt förra inlägg: saker kunde vara värre. Betydligt värre. Men nu vet jag att jag tycker en vanlig flyttningsoperation är mindre stressande.

Jag hade ju tack o lov ledigt på torsdag: flyttledigt. På fredag skulle vi jobba nästan klart medan barnen var placerade. Så blev det inte. O förändringar i planerna passar inte heller min oflexibla personlighet. Ne, den ovälkomna gästen magsjuka tittade in och gjorde det omöjligt för mig att jobba. En liten hemma hos oss var alldeles nerklubbad o låg i säng hela dagen med stort knip i magen. Suck.

På lördag kom en härlig farmor på besök, gav oss arbetstid och idag blev det färdigt. Nu är det bara att sätta igång. Hoppas på ett vackert badrum och ett nytt och fint kök.

Framtiden är oviss. Nu just njuter jag av vackert kök, surrande säng och torktumlare. Det är inte illa det.

OCH HÄR SKU DET VARA BILDER MEN J#^LA BLOGGER VILL INTE.

Inga kommentarer: